tisdag 8 april 2014

Shopping i Cancun.

Det gick nästan 1,5 vecka utan att jag köpte någonting tills vi hittade några affärer som snabbt blev omtyckt. Kändes som hela Mexiko är som gjorda för småa korta människor och även skor fanns i 35-36or. Kanske jag var i mitt tidigare liv en Mexikan? Åker ni ner till Downtown med bussen och går lite längre framåt än de typiska turist affärerna hittar ni de affärer med lägsta priser och bästa sortimentet för kvinnor. Här kan du fynda sommarklänningar för runt ca. 100 peso ~6€.

I La Isla (dyrare köpcentrum) finns märkeskläder såsom Lacoste, Gucci, Louis Vuitton, Guess, Liverpool osv. Och åker man lite längre ännu så hittar man Michael Kors, BVLGARI, Carolina Herrera, Salvatore m.m på Luxury Avenue.
 

Rekommenderar mera Downtown. Märkesaffärerna ligger på samma priser som vi har i Finland. Här skall ni få lite tips på vad allt man kan hitta i Downtown.
 
en pink klänning som jag aldrig bet om jag kommer att använda.. men kostade mig ynka 63 peso ~3,85€

Dyraste klänningen som jag hittade och måsta köpa hem pris: 449 peso ~27,15€ var från favorit affären Vertiche.,

Denna klänning var också från Vertiche

Vertiche affären, dessa två fyndade jag på rea så de kostade 90 peso ~5,44€.

 
 

Minns inte vad affären hette men priset för den var 90 peso ~5,44€

Denna hittade jag vid något tält som sålde en massa olika skjortor. Den blåa färgen och häftiga ryggen lockade mig och jag betalade ca 120 peso ~7,25€
 

Här har ni ryggdelen av blåa skjortan.

Inga kommentarer: