måndag 9 juni 2014

Palma de Mallorca.



måndag bestämde vi oss för att ta bussen in till huvudstaden Palma. Bussen från Palma Nova, kostar ca 3€ och totalt värt en 35min bussresa. Inne i Palma är det även lätt att navigera sig genom en karta. Man hinner lätt gå igenom de mesta på 5h.  



solnedgång med ståtliga bergen 
i mitten av bilden kan ni se en del av katedralen. 
en liten del av början av enorma hamnen


Själv blev jag småkär i staden. Påminde kanske lite om Stockholms gator. Stora cityn med "gamla stan" i hörnet. Plus detta hade även Palma en av de största hamnarna jag någonsin sett! över 2000 yatch-båtar och segelbåtar satt ankrade och vi hade även tur att få se på lyx fartyg från företaget MSC som kryssar runt medelhavet.

högt över småa husen i Palma.

Förutom en exlusiv shopping i staden fick vi även njuta av god mat med en trubadur vid torget och så kollade vi även in en av Mallorcas största sevärdheter Katedralen. Byggnaden var som ett stort slott som vimlade av turister, verkligen vackert!
 


maxi klänningen fyndade jag även från Mallorca och i påsen ligger två av mina brazilianska bikinin! 

borttappade innanför katedralen.

katedralen från en annan vinkel

hittade äntligen ut från katedralen!

på andra sidan "ån" kunde man beundra slottet!

en del av hamnen i Palma

MSC kryssningsfartyg; MS Lirica & MS Magnifica

Inga kommentarer: